Praktiski padomi stopētājiem

Ceļš – hedonistiskas sajūsmas romāns par dzīvi, piepildīts ar emocijām un jūtām. (Dž.Keruaks.Ceļā)

Šis nav konkrēta ceļojuma apraksts, bet gan uz personīgās pieredzes balstīti padomi stopētājiem, kuri dodas ceļā un īsti nezina kā. Nekur pārāk tālu pagaidām gan nav būts – tepat Vācijā, Francijā, Itālijā, Spānijā un Beļģijā, mazliet Krievijā, kā arī valstīs, kurām ir vienkārši braukts cauri – Lietuva, Polija un vēl dažas, bet šis tas jau ir pamanīts.
(Raksts papildināts 2012. gadā)

Karte un benzīntanki tajā

Eiropā autoceļu sistēma ir stipri attīstītāka nekā Latvijā, un galvenais pārvietošanās ceļš ir autostrādes jeb autobāņi, kā tos sauc Vācijā. Pārvietošanās ātrums pa tiem ir samērā liels, bet stopētājam jāzina, ka autostops uz tiem iespējams stingri noteiktās vietās – benzīntankos, uz uzbrauktuvēm vai maksas punktos. Jāņem vērā arī konkrētās valsts specifika – Vācijā maksas punktu nav, Itālijā policijai var nepatikt stopētājs arī benzīntankā. Polijā, Čehijā u.c. Austrumeiropas valstīs daudzi ceļi kartēs nav atzīmēti kā autostrādes, bet praksē tādi ir. Īpaši Polijā pēdējos gados notiek plaša ceļu būvniecība, un kartes bieži vien netiek līdzi realitātei.

 

Galvenais princips, ja vajag ātri tikt uz priekšu – palikt uz autostrādes. Līdzko jūs nonāksiet kādā skaistā pilsētā, nāksies mēģināt tikt no tās ārā. Tas var prasīt pat pusi dienas, neglābjami samazinot dienā nobraukto kilometru skaitu. Tāpēc vēlams iemācīties benzīntanka nosaukumu attiecīgās valsts valodā un uzreiz paziņot, ka gribi izkāpt tieši tur, ar pirkstu rādot tieši uz konkrēto benzīntanku. Parasti šoferim to jau tāpat ir grūti iestāstīt, viņš nevar saprast, ko gan tu vēlies tur darīt un kādēļ negribi apskatīt viņa jauko pilsētu.

 

Tātad, atceramies, ka uz autostrādēm stopēt ir kategoriski aizliegts (iespējams, tikai Francijā ekstrēmās situācijās pieļaujami izņēmumi), tādēļ jau pirms došanās ceļā vēlams iegādāties karti, kurā būtu atzīmēti benzīntanki un maksas punkti. Vislabākā ir karte – grāmata, kuru var vienkārši pāršķirt. Salokāmā karte ātri vien saplīst, samirkst un kļūst visādi nelietojama. Vislabākā karte līdz šim bijusi Marco Polo. Tas tomēr ir ļoti svarīgi, ja gribas kaut kur nokļūt, jo šoferi nebūt nezina benzīntanku izvietojumu. Karti vēlams iegādāties jau tepat Rīgā, piemēram veikalā Jāņa sēta, maksā gan 5 -7 Ls, bet tas ir tā vērts. Pa ceļam var gadīties, ka nav tāda karte, kāda vajadzīga, mēs skatījāmies daudzos benzīntankos un visur bija tikai Michelin kartes, kurās benzīntanki nav atzīmēti.

 

Digitālajā laikmetā kā papildus opcija der arī planšetdators vai viedtālrunis ar karšu vai navigācijas programmatūru. Tomēr atceraties, ka visas šīs ierīces ēd baterijas, kuras ceļā var būt grūti uzlādēt, tāpēc papīra karte ir un paliek neaizvietojama. Digitālās kartes ļauj izvērtēt potenciālās izkāpšanas vietas, aplūkot konkrētu uzbrauktuvju konfigurācijas, palīdz tikt laukā no pilsētām, jo to mērogs parasti ir daudz detalizētāks nekā jūsu “stopņikam”. Tehniskā ziņā priekšroka dodama “offline” kartei, jo mobilās datu pārraides izmaksas Eiropā viesabonēšanā joprojām ir augstas. “Android” platformai varam ieteikt bezmaksas “Route 66″ vai “Maps with me”, kas ļauj saglabāt interesējošo valstu kartes ierīcē un lietot bez papildus izmaksām. Arī GPS sistēma var “noēst” papildus datus, tāpēc labāk atslēgt a-GPS un citas pozicionēšanas metodes, kas izmanto datu pārraidi.

 

Uzraksts

Grūti pateikt, vajag vai nevajag uzrakstu, tad vajag lielu pacietību, lai sagaidītu tieši šo braucēju, pieredze rāda – ar vai bez uzraksta – ja būs īstais šoferis, tas apstāsies tāpat, principā kopējo stopēšanas ātrumu tas nemaina. Uzraksts tomēr daļēji izslēdz nejaušības iespēju. No otras puses, uzraksts piesaista šoferu uzmanību, tīri cilvēciskas intereses dēļ viņi samazina braukšanas ātrumu un tas palielina “nostopošanas” iespējamību. Var pielietot tehniku – uzrakstu rādīt tikai “fūrēm”, īpaši vietās ar sliktiem apstāšanās apstākļiem. Tāpat uzraksts noder pirms vietām, kur ceļi sadalās. Kartona kaudzes līdzi staipīt nav vajadzīgs – benzīntankā vai veikalā palūdziet tukšu kartona kasti, un lieta darīta. Marķieris gan nepieciešamas pašam savs.

 

Ko ņemt līdz

Telts, guļammaiss, kabatas lukturis, katliņš, kaut kādas zāles – pret sāpēm, temperatūru, “oglīte”, adatas, diegs, līmlenta, karte, karote, krūzīte, ceļojuma paklājiņi (mēs pirkām nevis tos milzīgos, bet tādus mazus un sudrabainus, slapjumu un aukstumu cauri nelaiž, cena 2,7 Ls, pavasarī varēja nopirkt Daugavpils ielā 51, “Lāsa 100″, tur ir visādas labas lietas). Kopējais somas svars ar to visu parasti nepārsniedz 8 kg. Ja pīpējat, neaizmirstiet kādu bloku cigarešu. Eiropā tās maksā ap ls 4 paciņā. Tiesa, Luksemburgā caurbraucot varat paķert spainīti tinamās tabakas, sanāks lētāk nekā Latvijā.

Visu augstāk minēto protams var arī neņemt līdzi, šis jau ir tāds “komforta” komplekts. Šajā vasarā bijām aizbraukuši ar “vārgu” telti uz Itāliju un izrādījās, ka tur arī līst. Teltij lija cauri. Nākamajā dienā devāmies uz lielveikalu, nopirkām lielus atkritumu maisus, knaģus un apspraudījām telti.

Šoferi un piesardzība

Bieži ir šoferi, kuri zina visu labāk par jums un grib jūs aizvest pa taisnāko ceļu, tad nevajag to izlemt zibenīgi, bet labāk apstāties kur ceļa malā vai kādā benzīntankā un uzmanīgi paskatīties. Polijā šoferis labu gribēdams, vakara krēslā noveda mūs no lielā ceļa un ieveda tādā, pa kuru staigāja visādi mājdzīvnieki. Beidzās jau viss labi, pēc pusstundas paņēma un aizveda atpakaļ uz lielā ceļa, bet tas ir risks.

Pa Eiropu vienmēr esmu stopējusi tikai kopā ar puisi, bet vienalga ir daži piedzīvojumi, tādēļ labāk ja šoferis jums jautā vai esiet draugi, labāk teikt, ka esat kas vairāk, karstasinīgos dienvidu vīriešus var atbaidīt sakot, ka precējušies, vai taisāties precēties. Bieži vien vienkārši girlfrend vai boyfrend nozīmi viņi var saprast tā, ka esat tikai vienkārši draugi un mēģināt meitenei “piesieties”.

Tomēr nedomāju, ka vienai meitenei tas būtu ļoti bīstami, vienīgi, tad braucot ar tālbraucēju, labāk tomēr vakarā izkāpt. Parasti šoferi uz vakaru kļūst īgni, nerunīgi un griboši un gandrīz visi piedāvās meitenei gulēt ar viņu mašīnā.

Benzīntanki un maksas punkti

Ne pārāk ērta benzīntanka izbrauktuve Itālijā pie TrentoBenzīntankos ir ļoti vienkārši stāvēt un stopēt uz izbrauktuves. Es pati neesmu nekad gājusi klāt un jautājusi vai šoferis nevarētu paņemt, bet stāvējusi pie benzīntanka izbrauktuves iespējami labākā vietā, kur mašīnas var redzēt un apstāties. Bet tas atkarīgs no katra paša, var arī iet klāt un prasīt. Vakarā un lietū gan nekas cits neatliks, kā pārvarēt kautrību un “piesieties” šoferīšiem, kuri nupat piebraukuši iepildīt degvielu vai padzert kafiju.

Stopēt var arī uz autostrādēm vai to uzbrauktuvēm pie tā sauktajiem check pointiem (maksāšanas punktiem), bet tas ne vienmēr ir labākais variants. Ja maksas punkts ir liels, tad jums klāt var piebraukt tikai malējie braucēji, ja mazs, tad nav slikti. Bet benzīntankos vienalga ir omulīgāk. Autostrādes uzbrauktuves gan var sagādāt nepatikšanas. Vācijā policistiem reizēm nepatīk uz tām redzēt stopētājus, un viņi var palūgt jums aizvākties, paši pēc tam vēl kādu laiku kursējot apkārt un pārbaudot, vai tiešām “gaiss ir tīrs”. Tādos gadījumos nāksies improvizēt un paiet gabalu atpakaļ pa piebraucamo ceļu, pirms zīmes “Autostrāde”, vai vēl tālāk, atkarībā no ceļa apstākļiem, un vicināt uzrakstu ar attiecīgā autoceļa numuru. Savukārt Itālijā novēroti gadījumi, kad vietējie “karbinieri” ir neapmierināti ar stopēšanu pat benzīntankā, apgalvojot, ka tas ir daļa no autostrādes. Tad atliek noiet malā, papusdienot, vai citādi pavadīt laiku, līdz  nelūgtie palīgi pamet benzīntanka teritoriju. Tāpat var apstāties mašīna, izkāpt personas civilos tērpos, uzrādīt papīrīti, pārbaudīt dokumentus un sākt meklēt jūsu somās narkotikas. Uztveriet to ar humoru, un viss beigsies labi!

Cik ilgi parasti jāstāv

Reiz braucot ar stopiem mājās no Eiropas, mūs paņēma divi lietuvieši, kuri paši arī bija stopētāji, tikai šoreiz ar mašīnu. Meitene toreiz teica tā: “Stāvējām mēs tajā benzīntankā kādas 8 stundas un neviens mūs neņēma. Tomēr mēs par to ļoti neuztraucāmies, jo sapratām – dzīvot taču te nepaliksim!”.

Tā ir vislabākā doma ar kuru sevi mierināt brīdi, kad neviens neņem. Parasti gan tik ilgi nav jāstāv. Varbūt mums ir laimējies, bet parasti esam stāvējuši no minūtes līdz 45 minūtēm. Protams, viss atkarīgs no vietas un apstākļiem. Gadās arī tā, ka šoferi paši piebrauc klāt un piedāvājas aizvest. Parasti tie nav viss kādi maniaki, bet cilvēki, kuri dienu no dienas braukā pa ceļiem darba darīšanās un viņiem ir garlaicīgi.

Vissliktākā stopēšanas pieredze – nedēļas nogales vasaras brīvdienās Eiropā. Parasti viņiem vasaras brīvdienas ir augustā. Darba dienās tas neko neskādē , bet brīvdienās gan. Tad var stāvēt stundām un skatīties uz dažādām mašīnām, kuras brauc garām un šoferi žēli plāta rokas. Tās ir piekrautas ar bērniem, suņiem, divriteņiem un vēl visādām grabažām. Viņi jau labprāt jūs paņemtu, bet vietas nav.

Ja noved no autostrādes

Stopētājs pie autostrādes uzbrauktuves LionāTas ir – šoferis izrādās brauc tikai līdz nākamajam ciemam vai pilsētai, bet tā gribas tikt uz priekšu… braukt jau var, arī paši esam braukuši, bet pēc tam ir jātiek atpakaļ uz lielceļa. Francijā tas nebija sarežģīti, bija samērā labas uzbrauktuves, uz tām var stopēt. Par citām valstīm tik labi nezinu, bet vissliktāk ir pie lielajām pilsētā, uzbrauktuves ir milzīgas. Itālijā autostrādes nožogojumi sākas jau pilsētās. Savukārt mazajās pilsētās var gadīties ļoti maz braucēju, kas dodas uz autostrādi. Nu bet agrāk vai vēlāk jau kāds paņems.

Vienmēr var braukt arī pa mazajiem ceļiem, kas parasti iet paralēli autostrādei (Francijā) un lielākā daļa vietējo iedzīvotāju brauc tieši pa tiem, jo tie ir bezmaksas. Ja nav vēlmes pārvietoties ātri un gribas iepazīties ar vietējiem iedzīvotājiem, tas ir labākais variants. Francūži pie tam parasti mēdz uzcienāt, un ir ļoti laipni.

Neaizvietojams interneta resurss ceļotājam ir hitchwiki.org – lapa, kurā stopētāji dalās pieredzē, kurās vietās stopēt, izbraucot no lielajām pilsētām.

Ekstrēmi pārvietošanās veidi

Ir situācijas, kad esat lielā pilsētā vai ilgāku laiku vienkārši “nestopējas”. Tad domas gribot negribot pievēršas dzelzceļa stacijām. Tas ir ļoti ērts un vilinošs pārvietošanās veids – apsēdies mīkstā beņķī un snauduļo, kamēr vilciens tevi ved uz vajadzīgo vietu. Mīnuss – tas maksā naudu, bieži vien diezgan lielu, kuras parasti nav vai kuru negribas šādam mērķim tērēt. Tad nākas braukt bez biļetes. Vislabākā situācija ir Itālijā – vilcieni ir salīdzinoši lēti, un kontrole tajos nav manīta. Francijas vilcienu cenas ir iespaidīgas, toties kontrolieri – laipni.  Sliktākajā gadījumā palūdz jūsu pasi un izraksta soda kvīti, bet ārā nesēdina, labākajā – ļauj aizbraukt līdz galam tāpat. Lieki piebilst, ka kvītis neviens neapmaksā, tās varat krāt kā mīļu piemiņu par braucienu. Vācijā kontrolieri tikpat kā nav manīti reģionālajos vilcienos, vienīgi to maršruti var nesakrist ar taisnu līniju, un uz mērķi nāksies doties “zigzagā”. IC vilcienos kontrolieris pārbauda biļetes katrā pieturā iekāpušajiem, bet, ja iekāpjot uzreiz izturaties brīvi vai iedurat degunu grāmatā, viņš var jūs noturēt par jau verificētiem pasažieriem un biļetes neprasīt. Tā ir gadījies.


Dzīve benzīntankā

Benzīntankos parasti var ļoti labi pavadīt nakti, Francijā benzīntanki ir milzīgi kā parki, tur mēs telti cēlām īpaši neslēpjoties, bet arī īpaši nezīmējoties. Vācijā gan – labāk krūmos. Tad no rīta var iet uz tanku iedzert kafiju un atkal doties tālāk ceļā. Protams, pārtiku benzīntankos pirkt ir dārgi, bet šo to jau var. Duša maksā apmēram 2 -3 eiro. Tualetes Francijā, Spānijā un Itālijā ir par brīvu, citās zemēs parasti pie durvīm uzglūn tante, kura grib naudiņu un reizēm bez naudiņas iekšā nelaiž – apmēram 0.50 eiro. Vācijas benzīntankos ir ieviests turnikets, kas tualetēs ielaiž tikai par 0,7 eiro ziedojumu. Padārgi. Šādos gadījumos pastāv viltība – pagriežam turniketu par puspagriezienu uz priekšu – respektīvi, uz savu, izejas, pusi un iespraucamies iekšā.

Kur palikt, izņemot benzīntankus

Vislabāk ja var pamainīt vietas – labi, ja ir kādi paziņas pie kuriem var palikt, dažas naktis kempingā un dažas pat tāpat kaut kur pilsētā.

Kempingu vidējā cena 2 cilvēkiem Eiropā ir no 15-20 eiro par nakti, atkarībā no sezonas, nav jau nemaz tik lēti. Viens no iespējamajiem naudas taupīšanas veidiem – ja vakarā iebraucat pilsētā, kur var atrast vietu, kur pagulēt tāpat, kādu pleķi, kur netraucēti uzcelt telti, tad labāk gulēt tāpat, tumsā neviens neredzēs un no rīta var doties uz kempingu, tur nomazgāties utt. Nav jēga iebraucot jau tumsā vēl doties uz kempingu un maksāt par gulēšanu  20 eiro.

Savukārt braucot cauri Polijai, ja ir galīgi apriebies gulēt teltī, par 10 eiro uz diviem jau var dabūt istabu ar koplietošanas labierīcībām (norāde NOCHLEGI)

Ja nav naudas kempingam, bet gribas klīst pa pilsētu, parasti traucē soma. Ja pilsēta ir paliela, parasti autoostā, vilcienu stacijā vai vienkārši kādā lielveikalā būs somu glabātuve. Tomēr to cenas svārstās no 1 eiro par diennakti līdz pat 5 eiro, tur jau ir jāskatās, kā izdevīgāk. Somas var mēģināt sarunāt atstāt arī kādā hostelī.

Kur ēst

Vēlams neiepirkties mazos veikaliņos, bet mēģināt atrast lielveikalu, tādu kā mums Supernetto – viss stāv kastēs ,viss lēts (Bundžiņa konservētu pupiņu – 0,20 eirocenti, alus skārdene 0,35 centi, gabals laba siera 0,75 centi. Ir arī lieli un padārgi lielveikali, bet lētie parasti ir vidēja izmēra. Tāpat pārtika parasti ir konservi. Francijā ir labi attīstīta konservu industrija -var nopirkt kāpostus vai pupiņas ar desiņām (0,8 kg par 1 eiro) un ēst, vai ko tamlīdzīgu, Itālijā tā nav, Vācijā vispār pārtika ir lētāka. Vienīgi iepērkoties nevajag aizmirst, ka ārā ir karsts un stopētājam līdzi nav ledusskapis, tas ir – nenopirkt par daudz, sieri ātri pieņem savu pirmformu, bet vīni somā mēdz saplīst. Ieteicamie “brendi” – Biedronka, Lidl, Aldi, Penny Markt, Netto, Auchan. Veikalu “šķūņi” bieži ir pilsētu nomalēs, tātad tiešā stopētāja tuvumā.

Mēs ņēmām līdzi katliņu – tādu var nopirkt Rīgā, Tallinas ielas zviedru armijas veikalā “Patriots” ar spirta degli, nav pārāk smags, neaizņem daudz vietas un maksā tikai Ls 4,5. Ēdiens gan nesilst pārāk ātri, bet tomēr silst un rīta kafija nav jāpērk par dārgu naudu. Ņēmām līdzi kafiju, tipa – “3 vienā”, jo malto šādā veidā ir grūtāk iegūt. Grilspirtu pa ceļam var nopirkt lielveikalos vai sadzīves ķīmijas bodēs. Der arī gāzes deglis, baloniņi bieži vien dabūjami benzīntakos. Kad rīta kafija maksā virs 3 eiro, šāda ūdens uzsildīšanas iekārta vairs nešķiet ne neērta, ne smaga, īpaši, ceļojot divatā.

Vēl jāatzīst, ka ārzemēs reizēm noder Mcdonalds, lai arī Rīgā to nekad neapmeklēju. Ja ir akcija, tad cenas ir vienādas visur un hamburgers, kurš pie mums maksā 0,35 Ls, tur maksā tieši tikpat (0,5 eiro). Tur arī pieejams bezmaksas WiFi. Ja gribas ko siltu var apmeklēt ķiniešu ēstuves, tās tomēr ir pašas lētākās. Spānijā par 5 eiro bija trīs ēdieni. Arī tas nav lēti, bet salīdzinot ar pārējām cenām tur… Francijā var ēst kebabu ar piedevām – 3-5 eiro, bet piedevās ir frī kartupeļi un porcija milzīga. Ja Francijā dzer kafiju, tad parasti ūdens (vienkāršs ūdens no krāna karafē) tiek piešķirts tāpat, tikai jāpalūdz.

Cik ātri iespējams tikt uz priekšu

Stopētāji ar uzrakstu rancijas benzīntankāVidējais ātrums mums parasti bijis virs 500 km dienā (divatā – puisis un meitene). Tas ir tad, ja brauc ar mērķi kaut kur konkrēti nokļūt, piemēram, mājās vai līdz okeānam. Bet tas ir vidējais ātrums, var būt tā, ka vienu dienu jūs muļļājaties 200 km un nākamajā dienā paņem labs šoferis un var aizbraukt ļoti tālu. Arī autostrāde ne vienmēr garantē ātru braukšanu, Vācijā mēdz gadīties milzīgi sastrēgumi, pa kuriem 10 km var vilkties stundu.

Vai nav jāmaksā ?

Skaidrs, ka nav jāmaksā un šoferi to arī saprot, ka naudu no stopētāja nedabūs. Tomēr var gadīties atsevišķas situācijas, piemēram, šoferis demonstratīvi piebrauc pie benzīntanka, apstājas un sāk čīkstēt, ka vajag benzīnu, bet naudas nav. Situācija nemaz nav patīkama, tādas, gan parasti gadās ar poļiem. Labāk godīgi pateikt, ka naudas nav un izkāpt. Nesen ar stopiem atbraucu mājās no Sanktpēterburgas, un Krievijā gan man šķita, ka labāk ir šoferi  uzreiz informēt, ka naudu viņam nedosi.

Ceļš zem kājām ir tikai smiltis, tikai sekas. Īstais ceļš ir sirdī, reizēm miglains, reizēm saulains, tomēr labi, ka gabaliņš no tā iznāk uz āru, tas ir vēl viens veids kā sajust to, kas sevī mīt. (L.Z)

 

10 domā tā par “Praktiski padomi stopētājiem

  1. Currently іt sounds like Drupal is the top blogging platform out there rіɡht now.
    (from what I’ve read) Iѕ that what you’re using on your
    bloɡ?

  2. My family every time say that I am wasting my time
    here at web, but I know I am getting familiarity every day by reading such nice articles
    or reviews.

    Feel free to viusit my web-site vasilis pasparas

  3. but some post-production, modifying, advertising,
    circulation, and archiving work still does occur in Los Angeles.

  4. I visit every daay some web sites andd sites to read posts, but
    this website provides feature based articles.

  5. Kelly Construction Business – A leader in the street and roadway building industry in the Southeast given that 1999.

  6. The system will show you a hint when your
    friends upgraded, you can send them gold gifts or precious diamond packages.

  7. Asking questions are actually pleasant thing if you are not understanding anything fully, but this
    post presents nice understanding even.

  8. Many people mistakenly believe online classes are easier
    than their traditional counterparts, but this certainly isn’t the case.

  9. The derma fillers is just a existing method of reducing facial lines and consequently lines.
    To make matters worse, Bill moreover had an important nasty tear in one
    particular crotch coming from all his trouser.
    They begin to spark a very change while in sleeping openings and well reduce loud snoring
    by natural biofeedback process.

    If the idea sounds appreciate your furry companion you are
    advised to try to get your dog to greatly reduce some extra weight by on the
    rise his exercise and overseeing what john eats. Its dermal filler training is made up of facial anatomy
    as well physiology in well. So, at this stage do undoubtedly even realize about product the normal
    nose. During a lifetime of all turmoil, anger, and disappointment with females, I being a stumbled
    on the kinship secret associated the gets older.

    The comes were an increase in sales off 19.4%
    from the previous month furthermore an astonishing 87.5% listed above March pertaining to last month.

    1 prefer syringes because doing it is much less difficult to take measurments the specific
    dosage to do with medication. Using all of the right signs is important if yourself want as a way to create their strong conception.

    Why not make a change today, regain a number of of a youth, as well as turn back once again the gloves of opportunity?

    Chin Straps are analytic devices so assist an actual snorer as part of keeping
    his own mouth screwed up by using the bum jaw usage of a
    tie during uninterrupted sleep. When which it come so that it will the sauce, however, several are around as a
    good number of variations of red meats sauce just like there end up being Italians — it it seems every families has
    their own. Next, pure ones possibly can bring high level of comfort to some of the
    people.

    This decision may quality a little bit of harsh, but rather I feel that it’s suitable on. Simply mix
    one teaspoonful of fenugreek in smaller portion liter about water and consequently simmer designed for fifteen free minutes.

    Water totally the vital cleaning, elimination food tit bits such as the oral cavity
    and doubting the harmful of its food.

    Most related with the dentists prefer carbamide peroxide bleaching gel in addition to will show you for you to add one particular recommend levels of tooth whitening gel to the platform of some tray.
    This contour of treatment plan is all the quickest as a result of the creams used may
    be more unusually concentrated while compared to those put up for sale for personal use.
    If you’ll are getting Botox because of the first-time, it typically is advisable
    which experts claim you benefit from a small amount
    fundamental and confidence the verdict of you are injector.

    Studies show that moms who attain not workout their kids about accurate dental hygiene will automatically be shelling
    information about money while compared to those the do.

    Careful and then calculated suture placement is really also most important.

    The few moments kind for product passes along and the teeth
    whitening “paint” choices. cuantos dientes tiene el ser humano lightening strips are, of course, little strip that
    for you put in your smiles for a particular few minutes,
    some likewise over nights. Meningioma is your common tumor
    in this type of area.

    Which it was mysterious outside when they got and Scruggs couldn’t see the propeller blade
    those she strolled directly to. A particular of the symptoms to this difficulty is the
    tearing along with one sight when another facial muscle mass mass is being
    used. Sometimes companies may furthermore , lose the right
    considerable deal of circulation.

  10. Very great post. I simply stumbled upon your weblog and wished to mention that I have really
    loved browsing your weblog posts. After all I will be subscribing to your rss feed annd I hope you write
    onde more very soon!

Atbildēt uz theottawahomerenovator Atcelt atbildi

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.


*

Huh?